
Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković obišao je željeznički kolodvor Vukovar – Borovo Naselje te sudjelovao na svečanosti u povodu završetka projekta „Nadogradnja i elektrifikacija željezničke pruge Vinkovci – Vukovar“ u Gradskome muzeju Vukovar.
Radi se o projektu vrijednome 61 milijun eura, koji je sufinanciran sredstvima Europske unije, a u sklopu kojeg je obnovljen postojeći kolosijek pruge u duljini od 18,71 km. Projekt je obuhvatio i rekonstrukciju kolodvora Vukovar – Borovo Naselje i Vukovar, rekonstrukciju stajališta te modernizaciju željezničko-cestovnih prijelaza. Puštanje u promet ove obnovljene i elektrificirane pruge vrlo je važno za gospodarski razvoj istočnog dijela Hrvatske te za bolje i kvalitetnije prometno uključivanje Hrvatske u europski željeznički sustav.
Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković tom prilikom je izjavio:
– Trenutno se nalazimo u velikom investicijskom ciklusu općenito u prometnu infrastrukturu i, ono što je najbitnije, budući smo uglavnom cestovnu, autocestovnu, zračnu i pomorsku infrastrukturu izgradili, da smo u jeku velikog investicijskog ciklusa u željezničku infrastrukturu. Uz ovaj završeni projekt, jedan od većih željezničkih projekata u Hrvatskoj, prošli tjedan otvorili smo i obnovljenu prugu na ulazu u Grad Zagreb, prije toga dionicu Krapina – Zabok. Uz europske fondove imat ćemo na raspolaganju i kredit EIB-a ukupne vrijednosti 900 milijuna eura, što će se uglavnom koristiti za obnovu lokalnih i regionalnih pruga i već sada imamo jako puno otvorenih dionica. Očekuje nas jako puno radova dok ne obnovimo kompletnu željezničku infrastrukturu, a paralelno s tim nabavljamo i nove vlakove. Iz europskih sredstava nabavljen je 21 vlak, a dolaze i nova dva baterijska vlaka, tako da paralelno sa gradnjom infrastrukture imamo i veliki ciklus nabave novih vlakova.
Predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić čestitao je svima koji su sudjelovali u realizaciji ovog projekta i uspješno ga priveli kraju.
– Modernizacija ove pruge, ali i ostalih projekata koje pripremamo i provodimo na RH1 koridoru, od granice sa Slovenijom do granice sa Srbijom, važni su ne samo za gradove Vukovar i Vinkovce, luku Vukovar, već i za razvoj cijele Vukovarsko-srijemske županije i istočnog dijela Hrvatske. Na hrvatskoj željezničkoj infrastrukturnoj mreži gotovo da nema kilometra pruge koji nije u nekoj od faza obnove – bilo pripreme dokumentacije, natječaja za radove ili izvođenja samih radova, a u sljedećih desetak godina u obnovu i modernizaciju željezničke infrastrukture planiramo uložiti gotovo 6 milijardi eura i time ukupno obnoviti i modernizirati gotovo 1000 km pruge. To je ujedno najveći investicijski ciklus ulaganja u željezničku infrastrukturu u povijesti Republike Hrvatske, rekao je Kršić.
Gradonačelnik Vukovara Ivan Penava ovom prigodom je istaknuo važnost povezivanja Vukovara s Vinkovcima te ostatkom Hrvatske željezničkim prometom. – Ovaj projekt od iznimne je važnosti ponajprije zbog najveće hrvatske luke na unutarnjim vodama – Luke Vukovar koja ima izuzetnu važnost za razvoj vukovarskog gospodarstva, a pozicionirana je uz samu željezničku prugu. Očekujemo kako će moderna željeznička infrastruktura dovesti do jačanja gospodarskog položaja Vukovara, rekao je Penava.
U ime Županije vukovarsko-srijemske, zamjenik župana Franjo Orešković čestitao je svima koji su sudjelovali na projektu od izuzetne važnosti za cijelu županiju: – Zahvaljujem za ovaj prevažan infrastrukturni projekt za istočnu Slavoniju koji će iznova povezati gradove Vinkovce i Vukovar, s osobitim naglaskom na razvoj gospodarstva kojemu teže sve razine politika. Moderniziranom prugom mnogi će biti na dobitku, od putnika, gospodarstvenika, Luke Vukovar, do gradova i Županije. Ulaganje financijskih sredstava u ovaj dio Republike Hrvatske jasan je znak provedbe ravnomjernog regionalnog razvoja, kojemu Vukovarsko-srijemska županija posebno teži. Nadamo se kako ovim projektom nije kraj ulaganjima u razvoj željeznice na našem području.
IZVOR: Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture