Vinkovčanka razvila uspješan brand proizvoda poželjnih u svakoj obitelji!

Ime MOEL navikli smo povezivati s posebnim mirisnim svijećama, no s vremenom je postalo sinonim za kvalitetno opremanje doma i tekstilne proizvode koji se svojom kvalitetom i izradom izdvajaju od ostatka ponude na tržištu. Iza Moel-a stoji Vinkovčanka s zagrebačkom adresom, Mia Antunović, koju mnogi Vinkovčani i dalje prepoznaju po djevojačkom prezimenu Žakula. Razgovarali smo s Miom o njezinom poslovnom i životnom putu te izazovima koje poduzetnički svijet nosi sa sobom.

MOEL je postao brend koji ne treba posebno predstavljati, no možda ipak za one koji ga još nisu upoznali, možeš li ga ukratko opisati? Što sve MOEL jest i što sve nudi?

– MOEL se rodio u mojoj glavi još u Bruxellesu, kada jedne godine za Božić nisam znala što pokloniti prijateljima, pa sam na Pinterestu pronašla ideju za “uradi sam” svijeće. Od tog dana počela je rasti ideja za biznis sa svijećama koje nisu štetne, ali istovremeno nisu pakirane u eko ambalažu i smeđi karton, nego imaju estetski lijepo pakiranje. Od početka sam znala da želim proširiti ponudu na proizvode za dom, pa smo već u drugoj godini poslovanja predstavili posteljni, stolni i dekorativni tekstil. Od tada nam je tekstil postao „core business“, odnosno najveći generator prometa, no još uvijek imamo svijeće kao dodatni detalj. Trenutno najviše radimo na hotelskom opremanju za boutique hotele, vile za odmor, jahte i slično. U tom segmentu, osim posteljina, imamo u ponudi poplune, jastuke, ručnike, ogrtače i sve što je potrebno za opremanje soba i kupaonica. Također, za takve projekte nudimo uslugu personalizacije logom prema želji investitora.

Vjerujem da je put od prve ideje do onoga što je MOEL danas bio dug i zahtjevan. Što te tjeralo naprijed u teškim trenucima? Je li teže biti online ili, odnedavno, i u fizičkoj trgovini?

– Svaki je put izazovan i zahtjevan na svoj način. Ne bih sebe izdvajala kao nešto posebno, jer u svijetu poduzetništva, ali i korporativnom svijetu, kao i u životu, nema linearnog puta prema gore. Malo ideš prema gore, pa stagniraš, pa ideš prema dolje, pa opet prema gore. Međutim, dokle god globalno gledajući taj put ide naprijed, to je dobra stvar. Mene uvijek gura to što nemam plan B za niti jednu odluku u životu. Od upisa fakulteta do selidbe u Tursku i Ameriku, pa Bruxelles, ja odredim cilj, plan djelovanja i kažem sebi da to mora upaliti i da „nema nazad“ – i onda tako i bude. Što se tiče online i fizičke trgovine, nema tu lakšeg ili težeg izbora, jer su to dvije odvojene stvari. Online shop mi je, primjerice, omogućio da u vrijeme COVID-19 krize radimo neometano. S druge strane, fizička trgovina mi omogućava da srećem svoje kupce svaki dan, razgovaram s njima i da oni mogu uživo probati svaki proizvod prije kupnje. Meni osobno je ovo drugo puno draže, jer istinski volim svoj posao i uživam u razgovoru s ljudima o našim proizvodima.

Koliko je zapravo teško danas, u svijetu brze mode, pronaći zaista kvalitetne materijale za željeni proizvod, ali i ljude s kojima možeš ostvariti svoju viziju?

– Imam sreću da od prvog dana imam stvarno odlične, profesionalne i ljubazne kooperante. To ne znači da nikada nitko od nas ne pogriješi (najčešće to budem ja dok brzo tipkam radne naloge, haha), ali najbitnije je da svatko preuzima odgovornost za pogrešku i nitko ne bježi od problema, pa tako jako brzo dolazimo do rješenja i napretka. Dio našeg materijala tka se u Hrvatskoj, a drugi dio uvozimo jer, nažalost, kod nas nema razvijene proizvodnje tekstila kao u drugim dijelovima svijeta. No to i nije veliki problem, jer živimo u vremenu razvijene tehnologije i transportnih opcija, tako da nam je dostupno gotovo sve. Ključ je u dobrom istraživanju tržišta i jako puno testiranja uzoraka.

Jesi li se oduvijek vidjela u poduzetničkim vodama ili je to došlo spontano?

– Rodila sam se da budem poduzetnica. Moj duh ne zna raditi u korporaciji jer nisam timski igrač i nije me sramota to reći. Stvar je u tome što moj način rada ne odgovara standardnom radnom vremenu i funkcioniranju. Radim stihijski, u svako doba dana i noći, i onda kada imam inspiraciju. U korporaciji od ideje do realizacije treba proći jako dugo, dok ja, kao privatnik, svoju ideju s pravim ljudima mogu provesti u djelo u nekoliko dana.

Rođena si u Vinkovcima, sada živiš u Zagrebu. S obzirom na životno iskustvo, gdje je lakše, ljepše? Može li se to uopće usporediti?

– Obrazovanje me odvelo u Zagreb, a nakon toga mi se privatni život ovdje posložio. Tu sam upoznala supruga, a poslovi su nam također ovdje, tako da ne razmišljam o tome gdje je ljepše ili manje lijepo. Svaka sredina ima svoje prednosti i mane, samo je pitanje koji su osobni prioriteti, želje i mogućnosti. Trenutno nam je ovdje super, a ako u bilo kojem trenutku osjetimo da postoji nešto bolje, vrlo lako se možemo preseliti.

Majčinstvo je iskustvo koje promijeni svaku ženu, mislim da se tu možemo bezrezervno složiti. Što je ono što se kod tebe najviše promijenilo u pogledu na svijet nakon što si rodila djecu?

– Najiskrenije, nije se puno toga promijenilo. Prije nego sam rodila djecu, imala sam mogućnost organizacije vremena kako želim, i to sam iskoristila maksimalno u vidu putovanja, isprobavanja poslova, izlazaka, proslava i svega ostalog. Znala sam da, kada budem imala obitelj, željet ću posvetiti više vremena njima, i upravo se to dogodilo. Sve što sam željela proći i isprobati, to sam i učinila, i sada uživam u djeci i obitelji.

Za kraj, savjet ženama koje razmišljaju o ostvarenju svog poslovnog sna? Isplati li se ići za svojim snom?

– Kreneš i nema nazad. Više se isplati reći „šteta što nije uspjelo“ nego „šteta što nisam probala“.

S ovim savjetom se i mi možemo složiti. MOEL-u želimo puno poslovnog uspjeha u budućnosti, a prema onome što je Mia do sada postigla, u to uopće ne sumnjamo.