
Početkom prošle godine, uslijed udara teretnog broda u stup mosta Ilok – Bačka Palanka došlo je do oštećenja mosta pa je na snagu stupila zabrana prometa za vozila čija ukupna masa prelazi 24 tone, a koja je važeća i dan-danas. Na taj način, praktički je, zbog sigurnosti prometa, onemogućeno (s pravom!) prometovanje većini kamiona s teretom preko ovog mosta.
Nekoliko desetaka kilometara južnije, Tovarnik već mjesecima (pa i godinama) ne uspijeva ‘isposlovati’ zabranu prometovanja kamionima preko njihovog graničnog prijelaza uprava iz razloga – sigurnosti prometa. Riječ je o problematici koja muči stanovnike svih naselja od Vinkovaca do Tovarnika gdje tranzitni teretni promet već godinama čini velike probleme u svakodnevnom životu građana, a predstavlja i ozbiljnu ugrozu svim pješacima, posebice školarcima.
Nisu tu samo u pitanju brza vožnja kamiona, gust promet i kilometarske gužve kod Tovarnika, već i higijenski problemi poput smeća koji se baca iz kamiona pa sve do obavljanja nužde na neprimjerenim mjestima.
Isto tako, na ovom cestovnom pravcu nalazi se čak devet osnovnih škola čiji učenici svakodnevno koriste pješačke prijelaze na ovoj trasi. Stoga su s konkretnim prijedlogom izašli načelnici Starih Jankovaca i Tovarnika, Dragan Sudarević i Anđelko Dobročinac, a koji je podržao i vinkovački gradonačelnik Ivan Bosančić. Naime, pripremljen je zaključak koji je poslan Ministarstvu prometa te Ministarstvu financija, a kojim predlažu zabranu kamionskog prometa, odnosno prebacivanje istoga na Bajakovo.
Kako smo već izvijestili, ovo je bila i tema razgovora s predsjednikom Uprave Hrvatskih cesta Ivicom Budimirom, koji se i sam u ponedjeljak uvjerio sa stvarnim stanjem u Tovarniku. Međutim, činjenica je kako su Hrvatske ceste ‘pogrešna’ adresa, a to je neizravno diplomatski potvrdio i sam Budimir.
– Što se tiče kamionskog prometa, svi su se usuglasili za zabranu i preusmjeravanje na Bajakovo, no to će ipak trajati neko vrijeme u Ministarstvu prometa i Ministarstvu financija. Stoga mi nastavljamo s projektom treće trake, što je u fazi lokacijske dozvole i projektiranja glavnog projekta. Pokušat ćemo maksimalno to ubrzati kako bi dobili građevinsku dozvolu i do kraja godine dobili izvođače, rekao je početkom tjedna prvo čovjek Hrvatskih cesta.
Na kraju, ostaje nejasno, kako se u samo jednom danu zbog (opravdanih) razloga uspjelo zabraniti prometovanje vozila preko mosta u Iloku čija ukupna masa prelazi 24 tone, a isto to se ne uspijeva već mjesecima postići brojnim apelima, zaključcima i ‘lobiranjima’ u Tovarniku?! Odnosno, zašto bi odluka o zabrani i preusmjeravanju prometa s Tovarnika na Bajakovo čekala „neko vrijeme“, kako Budimir najavljuje, kad je u primjeru mosta u Iloku sve riješeno u – jednom danu?!
Očito se mora dogoditi neka, ne daj Bože, nesreća s tragičnim posljedicama kako bi se poduzele mjere koje nisu nerazumne, već svima – očigledne!