
Gradonačelnik Vukovara Ivan Penava s direktorom VGO-a za Dunav i donju Dravu Hrvatskih voda Željkom Kovačevićem i suradnicima obišao je radove na uređenju rijeke Vuke i obalnog pojasa na području grada Vukovara od ušća u Dunav do Bobotskog kanala.
Ovim projektom uređenja rijeke Vuke i obalnog pojasa trajno će se izgraditi sustav obrane od poplava i ujedno omogućiti upravljanje vodnim režimom rijeke Vuke, kako za malovodnih, tako i velikovodnih razdoblja rijeke Dunav na području grada Vukovara. Područje uz rijeku Vuku duž cijeloga zahvat bit će u potpunosti uređeno urbanim sadržajima koje će uz krajobrazno uređenje stanovnicima grada u budućnosti omogućiti korištenje prostora na nov i kvalitetan način.
Projekt sadrži šest zasebnih faza, a do sada su završeni radovi na I i II fazi vrijedni 2.296.300 eura s PDV-om koji su uključivali vrlo važnu izgradnju gumene pregrade koja uspostavlja upravljivost vodnog režima Vuke, tj. osigurava podizanje vodnog lica u koritu Vuke te poboljšava vodnost Radine bare i osigurava plavljenje područja Dudik. Također, prošle godine dovršena je faza VI uređenja Vuke koja se odnosi na rekonstrukciju obalnog pojasa na lijevoj obali rijeke Vuke za što je utrošeno 1.068.597,78 eura s PDV-om, a za što je Grad Vukovar izdvojio 74.946,08 eura s PDV-om za potrebe urbanog uređenja obalnog pojasa.

Direktor VGO-a za Dunav i donju Dravu Željko Kovačević pojasnio je kako se uređenje korita rijeke Vuke radi od ušća do Bobotskog kanala u dužini od 3650 metara. U tijeku su, kaže, radovi na dionici od cestovnog mosta u središtu Vukovara pa do starom željezničkog mosta u duljini od kilometra.
– Prije toga napravili smo dionicu od ušća do mosta, a koja je osim uređenja obaloutvrda uključivala i izgradnju gumene pregrade kojom ćemo moći regulirati nivo vode u rijeci Vuki tako da vodostaj možemo osigurati u svako doba godine. Osim toga, završena je dionica od željezničkog mosta do Adice, dionica koja je uključila pješačko-biciklističku stazu, gdje smo napravili i dva propusta tako da prehranjujemo dio Dudika koji je sastavni dio projekta. Sada je u tijeku na cijelom projektu spojni propust između stare Vuke i Vuke kod Adice i dio propusta koji veže Radinu baru s koritom rijeke Vuke. Završna dionica bit će još od pješačkog mosta kod Svete Petke pa do obilaznice Lušca duljine 550 metara. Osim nabrojenog, u suradnji s Gradom Vukovarom, razmatramo i mogućnost, da u okviru Nacionalnog plana otpornosti i oporavka, izvršimo izmuljenja jednog dijela starog korita Vuke, a u tijeku je i projektiranje jednoga nasipa oko crkve sv. Petke kako bismo ju zaštitili kada se pregrada digne. Ukupno svi ovi radovi koji se izvode već 5 godina vrijedni su preko 10 milijuna eura. Zahvaljujem Vladi Republike Hrvatske i Gradu Vukovaru na jednom partnerskom odnosu koji je sve ovo omogućio, rekao je Kovačević dodajući kako se najveći dio financirao direktnim sredstvima europske unije uz sufinanciranje Grada Vukovara i Hrvatskih voda, dok se trenutni radovi, vrijedni oko 4,5 milijuna eura uz 2,5 milijuna vrijedne radove izmuljenja korita Vuke, financiraju putem europskih sredstava.

Gradonačelnik Ivan Penava ocijenio je suradnju s Hrvatskim vodama odličnom te je rekao kako se zajedničkim radom Vukovar već godinama naočigled transformira.
– Vukovar smo unaprijedili brojnim projektima, od uređenja Otoka športova, uređenja korita Vuke pa sve do ovog projekta, ali i projekta na desnoj obali Dunava koji potpuno transformira vizuru grada. Riječ je o građevinama s kojima dižemo standard življenja, sigurnost, ali i skrbimo o bioraznolikosti. Za to je zaslužan stručan pristup Hrvatskih voda, sinergija s Gradom Vukovarom, ali i podrška Vlade Republike Hrvatske koju imamo. Projekt je puno veći od ovoga što mi vidimo, šest je faza, a uskoro se radujemo završetku radova. Posebno je Vukovarce oduševila šetnica od željezničkog mosta u Adici pa sve do središta grada, što je zaista dalo posebnu čar. Možemo biti ponosni na ostvareno i ono što će se tek napraviti, rekao je Penava.
Trenutačna realizacija projekta iznosi 43,25 %. Prema procjenama, ovisno o vodostaju, radovi bi trebali završiti do kraja ove godine.
IZVOR: Grad Vukovar