
Iz nekih banaka obavještavaju kako je zabilježen povećani broj lažnih SMS/e-mail poruka i lažnih poziva upućenih poslovnim korisnicima banaka. Napominju pritom kako lažne SMS/e-mail poruke i lažni pozivi ne dolaze od njihove strane te mole da ni u kojem slučaju ne otvarate poveznice sadržane u takvim SMS/e-mail porukama.
Dodatno napominju i to da ni u kojem slučaju ne upisujete/dajete svoje osobne te ostale osjetljive podatke (podaci o broju kartice, CVV i sl.) budući da banka nikada od vas neće tražiti takve podatke putem e-maila/SMS-a niti putem telefonskog poziva.
Evo kako prepoznati pokušaj prijevare:
-
zlonamjerni pošiljatelj šalje lažnu SMS/e-mail poruku u kojoj navodi razlog zbog kojeg je potrebno ažurirati podatke;
-
ukoliko korisnik upiše osnovne podatke (između ostaloga i kontakt broj) u lažnu formu korisnik zaprima poziv s lažiranog broja pozivatelja (npr. kontakt centar banke);
-
korisnika se putem lažnog poziva traže dodatni osjetljivi podaci te se putem istih ostvaruje pristup usluzi digitalnog bankarstva te se omogućava krađa sredstava s korisničkog računa.
Banke, navodi se još, poduzimaju sve moguće mjere, u okviru svojih mogućnosti, s ciljem zaštite klijenata te pozivaju da svaki sumnjivi napad, osim banci, prijavite i Nacionalnom CERT-u na mail incident@cert.hr.