Danas besplatne vožnje fijakerom, u budućnosti možda komercijalizirani gradski prijevoz?

Vinkovački Konjički klub Maestoso odlučio je sugrađane počastiti besplatnim vožnjama fijakerom. I – ispostavilo se u konačnici – bio je to potez na notes, jer zanimanje Vinkovčana, velikih i malih, bilo je golemo! Svjedočila je tomu i gužva kod središnjeg gradskog parka, na polaznoj (ali i dolaznoj!) koti 10-minutne vožnje vinkovačkim ulicama na kojoj fijakeri ne prometuju već 40-ak godina…

– Vinkovci su nekoć bili grad fijakera. Moj djed bio je fijakerist, njegov otac također, a negdje 60-ih godina prošloga stoljeća u Vinkovcima je, provjereni je to podatak, bilo trideset fijakera koji su svakodnevno vozili – kaže Danko Drobnjak, predsjednik KK Maestoso.

Zadnji vinkovački fijakerist bio je Marko Veselčić – nota bene, prva civilna žrtva Domovinskog rata u Vinkovcima, stradao od neprijateljske granate u srpnju 1991. godine – koji je posljednju komercijalnu vožnju odvezao negdje početkom 80-ih godina prošloga stoljeća. Danas su gradskim ulicama, revijalno i promotivno, krstarila tri fijakera s vozačima iz KK Maestoso…

– Želja nam je bila na barem sat ili dva podsjetiti na one dane kada je vinkovačkim ulicama odzvanjao topot konjskih kopita, ali i skrenuti pažnju na to da još uvijek ima nas koji čuvamo te običaje i njegujemo ovu kulturu i ljubav prema konjima i tradiciji. I da fijakere ne prepustimo zaboravu – prisnažio je Stjepan Drmić, dopredsjednik KK Maestoso.

S daškom prošlosti, vozeći se Glagoljaškom, pogledali smo prema budućnosti; ima li šanse da se vožnja fijakerom oživi na svakodnevnoj razini, pa i komercijalizira kao javni gradski prijevoz, konkurencija taksi službi?

– Nismo o tome razmišljali, ali imajući u vidu ovakvu povratnu informaciju i današnje veliko zanimanje naših sugrađana, mogli bismo ozbiljno razmisliti. Iskreno, jako bih volio kada bismo to mogli realizirati, jer u svim većim europskim gradovima fijakeri voze svakodnevno, pa zašto ne bi i u najstarijem europskom gradu. Zakonski okvir postoji, zakon prepoznaje zaprežno vozilo kao ravnopravno u prometu, tako da smijemo prometovati praktički bez ikakvih ograničenja. Dobra ideja, o tome ćemo sigurno razmišljati – zaključio je Drobnjak.

Nije nerealno; zaprege su tu, licencirani vozači također, a – imamo i konje!