HDZ VEĆ PROVODI PROGRAM Grade se prometnice koje se desetljećima čekaju!

IZVOR: HDZ

Prema ugovorenim poslovima, ali i onima koji su u postupku javne nabave, sigurno je kako prostor Vukovarsko-srijemske županije postaje veliko gradilište. Prema najavama, u narednom periodu pred nama je realizacija ključnih projekata na cestovnoj infrastrukturi što nam je danas osobno potvrdio Josip Škorić, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta koji je obišao gradilišta u našoj županiji.

Od četverotračne ceste Vinkovci-Županja kojom se Vinkovci kvalitetno spajaju s autocestom, ali i kružnog toka prema Rokovcima, pa sve do izgradnje vukovarske obilaznice, dovršetka Srijemske transverzale te izgradnje prometnice kojom će se riješiti problem kamionskog prometa u Tovarniku i Ilači pa i ceste kojom će biti spojeni Otok i Bošnjaci projekti su kojima će naša županija biti cestovno premrežana.

– Drago mi je da smo danas ovdje i da ćemo za Vinkovačke jeseni otvoriti novi kružni tok kojim ćemo riješiti jedan veliki problem. Svi koji smo prolazili ovim križanjem znamo koliko je i bilo prometnih nezgoda, ali i koliko su semafori znali gušiti promet i znali su biti smetnja. Zato je ovo rješenje koje su prihvatile Hrvatske ceste da ga izvedu kao kružni tok mislim da će riješiti sve probleme, olakšati stanovnicima Vinkovaca, ali i ostalim stanovnicima Rokovaca i Andrijaševaca, ali i svima onima koji putuju našom zaobilaznicom da se njihov promet odvije nesmetano i da ne dođe do zagušenja, istaknuo je Ivan Bosančić projekt koji će prvi biti realiziran.

Međutim, ključni projekt svakako je brza cesta Vinkovci – autocesta.

– Drago mi je za još jednu stvar koja se dugo vremena najavljuje da je krenula u realizaciju i da se projektira i da ćemo vrlo brzo krenuti u izvođenje, a to je rješavanje ceste do Županje odnosno autoputa gdje ćemo imati četverotračnu cestu, praktično s autoceste skrećemo na sami ulaz u Vinkovce. I za sve stanovnike naše Vukovarsko-srijemske županije ona dolazi u srce županije i bit će dostupna svima jednako i skratit ćemo put i napraviti cestu puno sigurnijom nego što je danas.

Ova je cesta u fazi projektiranja, a kasnije se kreće u proces javne nabave, a svi ti procesi zahtijevaju određeno vrijeme i može svakako doći do određenih kašnjenja, no realnost je da do sredine sljedećeg mandata i ta cesta bude izvedena. Predsjednik uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić zadovoljan je viđenim te podvlači:

– Razgovaramo o cijelom području županije. Gradonačelnik je istaknuo dva problema, a vidimo i sami kako su radovi krenuli i u roku 4 mjeseca očekujemo završetak radova na kružnom toku što će značajno povećati sigurnost prometa na samom raskrižju i državnoj cesti D46, odnosno vinkovačkoj obilaznici. Međutim, ono što je kapitalno za grad Vinkovce, odnosno za tri najveća grada u županiji (Vinkovci, Županja i Vukovar) je dogradnja još jednog kolnika na državnoj cesti D55 koja bi išla u duljini od 21,5 km od čvora Vinkovci jug (Nuštar) i čvora Županja. Pokrenuli smo aktivnosti iz studija utjecaja na okoliš i idejni projekti se rade te ćemo nakon toga kad riješimo sve administrativne postupke nastojat ćemo ih ubrzati maksimalno s obzirom da se radi o strateškom projektu za sva tri grada.

U Hrvatskim cestama smatraju kako je naredno razdoblje, razdoblje realizacije velikih cestovnih i infrastrukturnih projekata.

– Ono što ćemo danas također obići je uvođenje u posao na vukovarskoj obilaznici jedne od faza, a znamo i sami da je obilaznica u Vukovaru dugačka 19 kilometara. Međutim, otvaramo danas radova na fazi od Bršadin sjever do čvorišta Lužac u duljini od 5,6 kilometara i vrijednosti 28 milijuna eura i time započinje realizacija značajnog projekta i za sam grad Vukovar. Ono što je također važno je izgradnja ceste Nuštar-Vukovar, dakle nastavak s vinkovačke obilaznice koja će doprinijeti sigurnosti prometa i protočnosti. Znamo i sami da se tu radi o važnom europskom pravcu o spoju Luke Vukovar s desetim koridorom i to je jedan od značajnih projekata koji nadilazi interes VSŽ, ima širi prometni značaj.

Ovom prigodom, Škorić se dotakao i Srijemske transverzale.

– Onaj projekt koji je meni zapravo noćna mora i nikako da ga pokrenemo onako kako bi mi to htjeli je cesta srijemske granične transverzale u duljini 40 km. U fazi smo realizacije posljednje četvrte faze. Na relaciji Apševci-Lipovac stvari ne idu kako bi htjeli, imamo određeni problem s izvođačima i nadam se kako ćemo to riješiti u skorom vremenu i uskoro privesti kraju taj posao. Međutim, ono što je najveći dio odnosi se na drugu i treću fazu i u tijeku je izrada novelacije, izmjena studija utjecaja na okoliš i imamo određenih problema sa studijom koje ćemo, nadam se, riješiti kroz par mjeseci i tada započeti s novelacijom cijelog projekta i u što kraćem roku pokušati ga realizirati s obzirom na važnost tog projekta za sam grad Ilok i zapravo cijeli taj pojas uz državnu granicu. Također niz nekih manjih prometnih projekata koje želimo riješiti u sljedećem mandatu je ova cesta od Mirkovaca prema Tovarniku. Znamo da je to cesta opterećena teškim tranzitnim prometom i proveli smo postupak javne nabave u fazi prikupljanja ponuda za projektiranje dogradnje odnosno rekonstrukcije te ceste kako bi ona mogla nesmetano funkcionirati s obzirom na parkirana vozila u tranzitu. Mislim kako ćemo vrlo brzo donijeti odluku o projektiranju, a do tada ćemo pokušati naći privremeno rješenje, tu je i načelnik Općine Tovarnik da na nekakvom platou zadržavamo taj kamionski promet prije ulaska u Tovarnik i puštamo ga kako bi što manje opterećivao postojeću državnu cestu do konačnog rješenja koje bi bilo trajno i kvalitetno.

Osim za građane, svi infrastrukturni projekti su iznimno značajni za gospodarstvo.

Dolazak prvog čovjeka Hrvatskih cesta, kolege Josipa Škorića u Vinkovce i pitanje i razgovori s načelnicima općina o svoj onoj problematici koja se tiče hrvatskih cesta je iznimno značajna. Dokaz sinergije lokalne samouprave s državnom upravom donosi i rezultate. Ono što je nama izuzetno drago, ovih smo dana obišli općine u Vukovarsko-srijemskoj županiji. Jedan od problema koji se pojavio dugo je bila i trajala rekonstrukcija državne ceste D2 Vukovar-Ilok te je kompletan promet bio usmjeren preko Lovasa. Obećano je u sanaciju te ceste jer jednostavno građani tog dijela županije imaju velike probleme vožnje po takvim devastiranim cestama. Naravno, nakon takvih opširnih radova na državnoj cesti D2, županijska cesta će biti sanirana što je obećao predsjednik uprave u što uopće ne sumnjamo, istaknuo je Petar Šimić.

Sva ova ulaganja neizostavno će pomoći i gradu Otoku, kao i cjelokupnom južnom dijelu županije; Cvelferije i čitave Posavine.

– Ona najvažnija cesta i prometnica u Vukovarsko-srijemskoj županiji je srijemska transverzala. Važno je istaknuti kako će četvrta faza biti gotova do kraja ove godine. U prvoj i drugoj fazi za koje je ishođena dozvola, mora se još provjeriti određena dokumentacija koju traže zaštitari okoliša i ono što je najvažnije reći kod srijemske transverzale jest da je to strateški projekt Vlade RH. Onog trenutka kad dokumentacija bude spremna, kreće se intenzivno u završetak najvažnije ceste u našoj županiji i ceste koja će zasigurno izvući izolacije i Lipovac, Tovarnik, Lovas i Ilok. Cesta koja će, vjerujemo, u gospodarskom i općem smislu za taj prostor naše županije, značiti jako puno. Također, važna cesta koja ovih dana treba započeti s izvođenjem radova jest županijska cesta Otok-Bošnjaci, a previđena vrijednost je preko 6,5 milijuna eura. Ovih dana treba biti potpisan ugovor, a riječ je o cesti koja spaja središte grada Otoka i općine Bošnjaci, cesta koja će puno pomoći u smislu rasterećenja prometa, cesta koja za razvoj turizma u našoj županiji znači jako puno pa najprije zbog bioekološkog edukacijskog centra na Otočkim virovima, ta cesta će spojiti Otočke virove i sigurno učiniti brži, bolji i uspješniji razvoj turizma, tvrdi otočki gradonačelnik Josip Šarić.

Bolja prometna povezanost Vukovara s ostatkom županije, kao i s autocestom san je svih Vukovaraca.

– Ja bih rekao da je danas povijesni dan za građanke i građane grada Vukovara, a i šire okolice. Počinje, kreće, strojevi su tu, a obilaznica grada Vukovara je toliko dugo očekivana. Prva faza jest od čvora Bršadin, sjever do čvorišta Lužac ukupne kilometraže 5,6 kilometara i ukupne vrijednosti 28 milijuna eura i ono što je najbitnije, ne samo za građane Lušca, nego i građane Vukovara, da prva faza kreće od danas. Uvedeni su izvođači u radove, a rok izvođenja je 30 mjeseci, a već druga i treća faza izgradnje obilaznice se sada projektira. Dio je već isprojektiran, a cijela obilaznica koja će iznositi negdje oko 19 kilometara u vrijednosti preko 100 milijuna eura kreće i ono što mogu reći jest da osim ove obilaznice, ja bih rekao kapitalnoga, ključnoga, infrastrukturnog projekta, imamo još jednu dobru vijest za građane Vukovara, a to je i kroz nekoliko dana potpisivanje ugovora o izgradnji brze ceste Vukovar-Nuštar vrijednosti 51 milijuna eura. Sve to zajedno će osigurati veću sigurnost prometa u Vukovaru, rasterećenje teških kamiona, izmicanje iz Vukovara, ali i bolji i kvalitetniji i brže spajanje prema cjelokupnoj cestovnoj mreži i prema autoputu koji ide prema Zagrebu. Dakle, za Vukovar počinju dva velika projekta i mogu samo izraziti svoju zahvalnost investitoru, Hrvatskim cestama i svima onima koji su svih ovih godina bili uz Vukovar i Vukovarce, nisu išli u smjeru nerealnih, lažnih obećanja ili manipulacija, što su druge političke stranke pokušavale i ovdje se nastavlja jedna odgovorna politika. Mogu samo zaželjeti da radovi proteknu u roku i na vrijeme, bez ikakvih problema i da građani Vukovara napokon uživaju u svojoj obilaznici, naglasio je Nikola Mažar.