Hrvatske vinarije više od 70% prodaje realiziraju kroz turističku sezonu

Mnogo toga vrti se oko brojeva, a one otkrivaju kako se u pandemiji koronavirusa potrošnja vina na globalnoj razini prepolovila. Ogromne gubitke u sektoru nije amortizirao, a kamoli neutralizirao, ni blagi porast internetske prodaje vina. Najveći problemi zabilježeni su u mediteranskim zemljama u kojima turizam ima visoki udio u BDP-u. Iako je turistička sezona ublažila veliku štetu i katastrofične prognoze pa su hrvatski vinari zabilježili manji pad prodaje od prosjeka, s obzirom na mjere koje su upravo na snazi teško je bilo što predvidjeti, naglašeno je međunarodnoj online konferenciji ”ITER VITIS – konkurentno i sigurno”.

Proći će godine dok se turistička industrija ne oporavi od posljedica uzrokovanih pandemijom i jedno je sigurno; neke novostečene navike nikad se neće vratiti na staro. Ako želimo gledati pozitivno ovo nas vrijeme potiče na održivi razvoj i brže promjene iz masovnog prema individualnom turizmu, posebno će se cijeniti turistički proizvodi u ruralnim područjima, održivost, individualni pristup, povratak tradiciji i prirodi, a u tom kontekstu i vinski turizam koji je više od prodaje vina. Uz pravilno planiranje i široko lokalno sudjelovanje vinski turizam može biti pokretač održivog ruralnog razvoja – rekla je Dijana Katica, predsjednica Hrvatske udruge za turizam i ruralni razvoj Klub članova selo koji je s još nekoliko partnera organizirao konferenciju na kojoj se moglo čuti i to da gotovo sve hrvatske vinarije više od 70% svoje prodaje realiziraju kroz turističku sezonu. 

Još nekoliko zanimljivosti s međunarodne online konferencije ”ITER VITIS – konkurentno i sigurno”:

  • najviše vinograda imaju Španjolci;
  • najviše vina proizvedu Talijani;
  • najviše od vina zarade Francuzi;
  • najveći uvoznici vina su Njemačka, Velika Britanija u SAD;
  • gotovo svaka druga boca nije proizvedena u zemlji u kojoj se popije.