Nova prometna nesreća s teško ozlijeđenim motociklistom; evo gdje najčešće griješe…

Nakon prometne nesreće 4. svibnja na cesti Vukovar-Sotin u kojoj je teže ozlijeđen 20-godišnji motociklist, a o kojoj smo već izvijestili, jučer se u Vukovaru dogodila još jedna prometna nesreća u kojoj je teže ozlijeđen motociklist.

Očevidom je utvrđeno je kako 35-godišnji vozač motocikla nije prilagodio brzinu kretanja stanju kolnika uslijed čega je motocikl proklizao i pao na kolnik.

Zbog neprilagođene brzine kretanja vozila čime je izazvana prometna nesreća u kojoj ima ozlijeđenih osoba, 35-godišnjaku će biti dostavljen obavezni prekršajni nalog, a nadležnom državnom odvjetništvu posebno izvješće.

Prema statističkim pokazateljima Ravnateljstva policije Ministarstva unutarnjih poslova, svaka peta poginula osoba u prometnim nesrećama u proteklom razdoblju nalazila se na mopedu ili motociklu.

U prva četiri mjeseca 2022. godine na hrvatskim prometnicama poginulo je šest vozača motocikala i jedan vozač mopeda. U istom razdoblju prošle godine poginulo je devet vozača motocikala, jedan putnik na motociklu i jedan vozač mopeda.

U prva četiri mjeseca 2022. godine na području Policijske uprave vukovarsko-srijemske vozači motocikala i mopeda sudjelovali su u pet prometnih nesreća u kojima su četiri osobe ozlijeđene, dok su u istom razdoblju prošle godine sudjelovali u četiri prometne nesreće u kojima su tri osobe ozlijeđene.

Vozači i putnici motocikala i mopeda često su žrtve drugih nesavjesnih vozača ostalih motornih vozila, koji kršenjem prometnih propisa ugrožavaju sigurnost svih sudionika u prometu.

Međutim, često zbog svog neodgovornog ponašanja i kršenja prometnih propisa i sami motociklisti sudjeluju u teškim prometnim nesrećama, gdje u sudarima s drugim vozilima, izlijetanjima s ceste ili naletima na objekte uz cestu, smrtno stradavaju ili zadobiju teške tjelesne ozljede.

Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:

  • kreću se neprilagođenom i brzinom većom od dozvoljene;

  • ne nose zaštitne kacige;

  • kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila;

  • precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu;

  • obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera;

  • provlače se između zaustavljenih kolona vozila;

  • voze sa neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su, uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike;

  • upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima;

  • upravljaju vozilima prije stjecanja prava (bez položenog vozačkog ispita);

  • uklanjaju blokade na mopedima čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 45 km/h.

Najčešće greške vozača automobila u odnosu na motoriste:

  • oduzimaju im prednost prolaska;

  • prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala;

  • skretanje ili prestrojavanje obavljaju neoprezno i bez pokazivača smjera;

  • prilikom opisanih radnji često ne vode računa da su motocikli vozila koja obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti jako velika ubrzanja.

Vozačima mopeda i motocikala upućujemo sljedeće savjete i preporuke:

  • prije vožnje očistite vizir, stavite zaštitnu kacigu i pravilno je zategnite;

  • uz zaštitnu kacigu, koristite i drugu zaštitnu opremu (jaknu, hlače, štitnike, čizme i rukavice);

  • zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti preporuka je da nosite svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima;

  • provjerite tlak u gumama;

  • upalite dnevno ili kratko svjetlo;

  • ne upravljajte pod utjecajem alkohola ili droga;

  • poštujte dopuštena ograničenja brzine;

  • prilagodite brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste);

  • prilikom vožnje u skupini, vozite u slijedu jedan iza drugoga;

  • izbjegavajte vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima;

  • prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknite se od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera);

  • ne vozite slalom između vozila;

  • kontrolirajte svoje ponašanje i strast za vožnjom te ne ispitujte mogućnosti svog mopeda ili motocikla;

  • predviđajte poteze vozača (drugih) automobila;

  • vozite se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe;

  • vozite sredinom prometnog traka (iznimka je situacija kada se krećete kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika);

  • poduzmite i sve drugo što je u vašoj moći da svi sudionici budu sigurni u prometu.

Zbog vlastite sigurnosti i sigurnosti svih sudionika u prometu, pozivamo na poštivanje prometnih propisa, jer se tragedija može dogoditi u trenutku i obilježiti vas ili nekog drugog za cijeli život.