
Nakon prometne nesreće 4. svibnja na cesti Vukovar-Sotin u kojoj je teže ozlijeđen 20-godišnji motociklist, a o kojoj smo već izvijestili, jučer se u Vukovaru dogodila još jedna prometna nesreća u kojoj je teže ozlijeđen motociklist.
Očevidom je utvrđeno je kako 35-godišnji vozač motocikla nije prilagodio brzinu kretanja stanju kolnika uslijed čega je motocikl proklizao i pao na kolnik.
Zbog neprilagođene brzine kretanja vozila čime je izazvana prometna nesreća u kojoj ima ozlijeđenih osoba, 35-godišnjaku će biti dostavljen obavezni prekršajni nalog, a nadležnom državnom odvjetništvu posebno izvješće.
Prema statističkim pokazateljima Ravnateljstva policije Ministarstva unutarnjih poslova, svaka peta poginula osoba u prometnim nesrećama u proteklom razdoblju nalazila se na mopedu ili motociklu.
U prva četiri mjeseca 2022. godine na hrvatskim prometnicama poginulo je šest vozača motocikala i jedan vozač mopeda. U istom razdoblju prošle godine poginulo je devet vozača motocikala, jedan putnik na motociklu i jedan vozač mopeda.
U prva četiri mjeseca 2022. godine na području Policijske uprave vukovarsko-srijemske vozači motocikala i mopeda sudjelovali su u pet prometnih nesreća u kojima su četiri osobe ozlijeđene, dok su u istom razdoblju prošle godine sudjelovali u četiri prometne nesreće u kojima su tri osobe ozlijeđene.
Vozači i putnici motocikala i mopeda često su žrtve drugih nesavjesnih vozača ostalih motornih vozila, koji kršenjem prometnih propisa ugrožavaju sigurnost svih sudionika u prometu.
Međutim, često zbog svog neodgovornog ponašanja i kršenja prometnih propisa i sami motociklisti sudjeluju u teškim prometnim nesrećama, gdje u sudarima s drugim vozilima, izlijetanjima s ceste ili naletima na objekte uz cestu, smrtno stradavaju ili zadobiju teške tjelesne ozljede.
Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:
-
kreću se neprilagođenom i brzinom većom od dozvoljene;
-
ne nose zaštitne kacige;
-
kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila;
-
precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu;
-
obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera;
-
provlače se između zaustavljenih kolona vozila;
-
voze sa neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su, uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike;
-
upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima;
-
upravljaju vozilima prije stjecanja prava (bez položenog vozačkog ispita);
-
uklanjaju blokade na mopedima čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 45 km/h.
Najčešće greške vozača automobila u odnosu na motoriste:
-
oduzimaju im prednost prolaska;
-
prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala;
-
skretanje ili prestrojavanje obavljaju neoprezno i bez pokazivača smjera;
-
prilikom opisanih radnji često ne vode računa da su motocikli vozila koja obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti jako velika ubrzanja.
Vozačima mopeda i motocikala upućujemo sljedeće savjete i preporuke:
-
prije vožnje očistite vizir, stavite zaštitnu kacigu i pravilno je zategnite;
-
uz zaštitnu kacigu, koristite i drugu zaštitnu opremu (jaknu, hlače, štitnike, čizme i rukavice);
-
zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti preporuka je da nosite svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima;
-
provjerite tlak u gumama;
-
upalite dnevno ili kratko svjetlo;
-
ne upravljajte pod utjecajem alkohola ili droga;
-
poštujte dopuštena ograničenja brzine;
-
prilagodite brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste);
-
prilikom vožnje u skupini, vozite u slijedu jedan iza drugoga;
-
izbjegavajte vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima;
-
prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknite se od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera);
-
ne vozite slalom između vozila;
-
kontrolirajte svoje ponašanje i strast za vožnjom te ne ispitujte mogućnosti svog mopeda ili motocikla;
-
predviđajte poteze vozača (drugih) automobila;
-
vozite se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe;
-
vozite sredinom prometnog traka (iznimka je situacija kada se krećete kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika);
-
poduzmite i sve drugo što je u vašoj moći da svi sudionici budu sigurni u prometu.
Zbog vlastite sigurnosti i sigurnosti svih sudionika u prometu, pozivamo na poštivanje prometnih propisa, jer se tragedija može dogoditi u trenutku i obilježiti vas ili nekog drugog za cijeli život.