Otvoren Natječaj za prijam u radni odnos za zapošljavanje 35 pomoćnika u nastavi i dva komunikacijska posrednika

Tek što je provedena i zatvorena treća faza projekta kojim osiguravaju pomoćnike u nastavi i stručne komunikacijske posrednike učenicima s poteškoćama u razvoju, u Grad Vinkovci ulazi u novu, četvrtu fazu ovog projekta za novu školsku godinu 2021/2022. Ukupna vrijednost projekta je 1.676.166 kuna, izvori financiranja su Europski socijalni fond s 1.508.549 kuna te Grad Vinkovci sa 167.616 kuna.

–  Iako zasad imamo Odluku o financiranju te još čekamo konačno potpisivanje ugovora, počeli smo raditi na pripremi budući da moramo imati sve spremno za početak nove školske godine za nešto više od dva tjedna, 6. rujna. Djeci je neophodno osigurati pomoćnike već od prvog dana škole i stoga je već raspisan Natječaj za prijam u radni odnos 35 pomoćnika u nastavi i dva komunikacijska posrednika – napominje  pročelnica Upravnog odjela društvenih djelatnosti Andrea Vinković.

Rok za dostavu prijave je 24. kolovoza i uvjet nije završeno osposobljavanje za pomoćnika s obzirom na to da će Grad Vinkovci o svom trošku organizirati osposobljavanje za one koji budu zadovoljili, kao i one koji pokažu interes za osposobljavanjem.

– Na taj način se želimo osigurati jer kako se broj djece s poteškoćama u razvoju, nažalost, konstantno povećava, tako imamo i sve veću potrebu za pomoćnicima. Zaposlenim pomoćnicima, što kroz projekt, što kroz proračunska sredstva, nastojimo pružiti što bolje uvjete, osobito kada je riječ o materijalnim pravima, iako tu ima još mnogo prostora za poboljšanja. Nadamo se kako će se status pomoćnika u nastavi u budućnosti urediti na način da im se omogući stalni radni odnos i bolji uvjeti. Pomoćnici su vrlo bitan čimbenik u odgoju i obrazovanju djece s poteškoćama u razvoju i morat će se u budućnosti raditi na tome da posao pomoćnika, koji ima humanu notu, bude što poželjniji – dodaje pročelnica Vinković.

Prilikom svladavanja školskog sadržaja, učenici s poteškoćama u razvoju nailaze na različite prepreke, te im je potrebna pomoć tijekom nastave u obliku angažiranja pomoćnika osposobljenih za pružanje fizičko-tehničke potpore ili stručnog komunikacijskog posrednika. Tako se djeci s poteškoćama u razvoju pruža mogućnost ostvarivanja školskog uspjeha sukladno njihovim mogućnostima, sposobnostima, interesima, sklonostima i razini potrebnog individualnog pristupa u obradi školskog sadržaja.

– Uključivanjem u redovno obrazovanje, djeca s teškoćama u razvoju stječu formalna znanja i društvene vještine koje su preduvjet za razvoj njihovog samopouzdanja i samostalnosti pri odrastanju u ravnopravnog člana zajednice. Naravno da projekt doprinosi i pomaganju uvažavanja različitosti među djecom osnovnoškolske dobi – objašnjava Andrea Vinković.

Projekt će obuhvatiti 49 učenika s poteškoćama u razvoju koji temeljem Suglasnosti Ministarstva znanosti i obrazovanja imaju pravo na poseban obrazovni program i posebnu vrstu potpore. Partneri na projektu su, uz sve osnovne škole s područja grada, i gradska agencija VIA te Glazbena škola Josipa Runjanina.

Dokaz tomu da Grad Vinkovci konstantno nastoji osigurati što bolje uvjete djeci s poteškoćama u razvoju je i Osnovna škola „Antun Gustav Matoš“ u sklopu koje se, još od početka 90-ih godina prošloga stoljeća, nalaze Posebni odjeli u kojima se školuju učenici s intelektualnim poteškoćama. Upisno područje Posebnih odjela ove škole obuhvaća područje cijele Vukovarsko-srijemske županije.

Iz tog razloga, kao i zbog već spomenutog povećanja broja upisanih učenika, u zgradi škole je uređeno potkrovlje s tri dodatne učionice, trim-dvoranom, radionicom i kuhinjom za učenike s poteškoćama u razvoju. Važno je za naglasiti (i) kako će ovaj prostor biti spreman primiti učenike početkom nadolazeće školske godine. Također, u ovome dijelu zgrade predviđeno je i dizalo za učenike, što je sljedeća faza prilagodbe zgrade učenicima smanjene pokretljivosti.