Pelješki most; dvije milijarde kuna iz EU fondova, 650 Kineza i jedan Vinkovčanin – Davor Perić!

Radovi na Pelješkom mostu su u završnoj fazi, „igra se sudačka nadoknada”! Duljina mu je 2.404 metra, u nj je uloženo nešto preko dvije milijarde kuna iz EU fondova, na njemu radi 650 Kineza i – jedan Vinkovčanin. To je Davor Perić, 31-godišnji inženjer građevine, inače uposlenik Hrvatskih cesta i suradnik voditelja projekta Gorana Legca.

Od prvoga dana sam na gradilištu, već pune tri godine, od siječnja 2019. – kaže u uvodu Perić koji je nakon diplome na osječkom Građevinskom fakultetu prvi poslovni angažman imao u rodnom gradu, u tvrtki VVK Izgradnja.

Potom je novi poslovni izazov potražio u Hrvatskim cestama u Zagrebu, u Sektoru za održavanje, a onda se počela formirati ekipa za – Pelješki most…

– U firmi su tražili mlađe ljude, spremne na višegodišnji život na gradilištu. Vidio sam u tome svoju priliku i kada se sada okrenem iza sebe, bila je to izvrsna odluka.

U njegovoj nadležnosti je prije svega praćenje provedbe ugovora i kvalitete izvedbe te komunikacija s kontrolnim tijelima EU.

– Zadovoljan sam. Privodimo priču kraju, prije nekoliko dana proveden je tehnički pregled. Je, priča ide sukladno predviđenoj dinamici, premda su u jednom trenutku ugovoreni rokovi dovedeni pod znak pitanja. Srećom, neposredno prije onog čvrstog lockdowna u Kini, kada su zatvorena dva postrojenja za proizvodnju čeličnih segmenata rasponske konstrukcije, isporučena nam je jedna pošiljka pa smo imali s čim raditi. Da nije bilo tako, ne znam što bismo i kako…

Bilo je, dakako, i problema s dovođenjem radne snage, konkretno zavarivača, s Dalekog istoka, velikih izazova i još veće neizvjesnosti, ali… Sve je na kraju ispalo kako treba.

– Sretan sam što je tako. I ponosan što sam dio ovakvog jednog po mnogo čemu specifičnog projekta, apsolutno neponovljivog u hrvatskim okvirima, koji se radi jednom u životu.

Pelješki most zauzima svu medijsku pažnju, međutim…

– Osim njega dio projekta su i stonska zaobilaznica, pristupne ceste, četiri tunela, tri manja mosta… Riječ je o koridoru od preko 30 kilometara. Preciznije, riječ je o 32 kilometra.

Ispekao je, kaže Davor, zanat na ovom projektu. Pritom je učio od najboljih…

– Ovdje radim s kolegama iz kineske tvrtke CRBC koja je ponajbolja u svijetu u ovom sektoru, ima preko 2.500 inženjera.

CBRC je, pojednostavljeno i slikovito, u nogometnim okvirima – madridski Real!

– Tu je i austrijski Strabag, također vrhunska firma, pa grčki AVAX koji je izgradio jedan od stadiona u Kataru na kojem će ove godine biti igrano nogometno Svjetsko prvenstvo. Imao sam doista i što vidjeti, i od koga nešto novo spoznati. Ogromno iskustvo.

Terenski život već zbog toga mu se isplatio. Izgubio je možda životni komoditet, a osim neprocjenjivog radnog iskustva stekao je i brojna prijateljstva.

– Živim u Komarni, smješten sam u apartmanu, kao i brojne kineske kolege. Sve su to mahom mlađi ljudi, a s jednim sam posebno dobar. To je Zhang Fei koji je svojevremeno nastupao na stolnoteniskom turniru u Vinkovcima. Slobodno vrijeme provodimo zajedno, skoknemo na piće do Metkovića ili Opuzena. Ne i na kupanje, jer niti jedan od kineskih kolega inženjera ne zna plivati!

Važno je da znaju napraviti most. Koji bi u promet trebao biti pušten u lipnju ove godine…

– Most je praktički spreman, građevinski radovi su pred završetkom, asfalt, zaštitne ograde, sve, sve, sve. Prošao je i testove s probnim opterećenjem, sve je OK. Sad čekamo samo dovršetak izgradnje pristupnih cesta, sustava za praćenje prometa, postavljanje kamera, itd. Sve su to temeljni preduvjeti koji moraju biti zadovoljeni prije puštanja mosta u promet. Doduše, opet nam je zaprijetila i korona, pokošeni smo omikronom, no pokazali smo već kako znamo dobro reagirati u kriznim situacijama.

Puštanjem u promet Pelješkog mosta, Davorova misija na jugu Hrvatske neće biti zgotovljena.

– Ostajem još nekoliko mjeseci ovdje, dok ne završimo stonsku obilaznicu. Tada ćemo staviti točku na „i”. I čekati nove izazove – zaključuje Davor Perić.

Davor Perić s majkom Snježanom i ocem Perom