Prvog dana rada terasa vinkovački ugostitelji prijavili promet od 127 tisuća kuna!

Prvog dana mjeseca ožujka, otkako su ublaženim mjerama ugostitelji napokon mogli posluživati goste na terasama, vinkovački poduzetnici iz ovog sektora prikazali su prihod od 126.971,14 kuna, podaci su Porezne uprave. Uspoređujući podatke s istim danom prošle godine, Vinkovčani su potrošili 51.152,67 kuna manje što je smanjenje od 28,72 posto. Međutim, svakako treba imati na umu i činjenicu kako je prošle godine prvi dan ožujka „padao” nedjeljom koja je ipak značajniji dan za ugostiteljstvo u odnosu na radni ponedjeljak, tako da ovaj pad treba gledati i u tom kontekstu.

Ako se gleda broj izdanih računa, onda je smanjenje još i manje te ono iznosi 17,69 posto (5.174 izdana računa!) što govori kako su se Vinkovčani bez obzira na radni ponedjeljak i prinudnu novostečenu naviku ispijanja kave po parku ipak itekako poželjeli svojih omiljenih kafića, terasa, konobara i ostale atmosfere koja ide uz takvo okruženje.

Premda je riječ o smanjenju prihoda od gotovo 29 posto u odnosu na prvi dan ožujka 2020. godine, sasvim je razvidno kako će se ugostitelji relativno brzo oporaviti od prinudnog nerada koji je trajao od posljednjeg tjedna studenog prošle godine. Naravno, kako je korištenje unutarnjih prostora ugostiteljskih objekata od strane gostiju i dalje strogo zabranjeno, za ispunjenje ove pretpostavke bit će potrebno i lijepo vrijeme.

Koliko je god vrijeme zatvorenih kafića bilo dugo, što je u prvom redu ugostiteljima izbilo planiranu dobit uz ruku (pogotovo za vrijeme Božića i Nove Godine), gubici su svedeni u nulu ili u najgorem slučaju na minimalne iznose. Naime, država je cijelo vrijeme od prosinca prošle godine ugostiteljima plaćala (ili će tek platiti!) sve troškove prema radnicima, kao i režijske te troškove najma. Kako bi dodatno pomogao ugostiteljima oko „skrivenih” troškova, uskočio je i Grad Vinkovci koji ugostiteljima kroz svoj Natječaj priznaje sve nastale troškove režija, knjigovodstva i najma od 1. studenog prošle godine do iznosa od 2.000 kuna po zaposleniku, kao i nastale obveze prema gradskoj blagajni od početka pandemije prošle godine. Grad je za ovu mjeru osigurao 800 tisuća kuna, a hoće li biti dovoljno znat ćemo već za desetak dana kada bi se trebao objaviti popis dodijeljenih potpora.