Tko stoji iza plakata – špekulacije idu dalje!

Tko stoji iza tajanstvenog oglasa „Vinkovci, dajte mi priliku“ i dalje je tema dana u Vinkovcima. U parku, pješačkoj zoni, mračnim ilegalnim zapećcima grada pretvorenim u kafiće za odabrane, po društvenim mrežama – svi ističu svoju znatiželju, ali i nude odgovore.

Definitivno, prva asocijacija svima je – nova politička opcija, bilo kroz političku stranku ili neovisnu listu. Lako moguće. Ne bi bilo prvi put u povijesti političkog marketinga da se tzv. gerilskim pristupom, što ovi jumbo oglasi definitivno jesu, ide zaintrigirati ciljana publika. A takve ciljane, političke, publike u Vinkovcima definitivno ima! Međutim, takav oglašivač neće se smjeti dugo skrivati iza nepoznatog oglasa jer izbori su nam pred vratima, a isticanje kandidatura za mjesto gradonačelnika Vinkovaca možemo očekivati u narednih mjesec dana jer svako drugo otezanje bilo bi kontraproduktivno za onoga tko ima takve ambicije. Barem tako dosadašnje iskustvo govori.

Ono što je sigurno, onaj tko se oglasio putem ovih jumbo plakata, definitivno mu je stalo poslati snažnu poruku. Pobrojali smo po gradu desetak jumbo plakata, a njima je uglavnom prosječna cijena 1.700 kuna. Uz to, oglašivač je morao platiti i tisak istih tako da po gruboj računici dođemo do ulaganja od cca 20 tisuća kuna. Ako je neki politički čimbenik, on će definitivno imati problema s DIP-om jer se oglašava izvan vremena „predizborne kampanje“, a to je strogo zabranjeno.

No što ako poruka uopće nije politička, već investicijska?!

Ako je takva, ajmo vidjeti koje su vinkovačke „udavače“ na tržištu i zašto bi potencijalni investitor išao s ovakvom PR kampanjom. Na pamet nam padaju samo dva takva subjekta – Cibalia i Spačva!

Znamo kako Grad Vinkovci već tri godine intenzivno radi na pronalasku strateškog partnera koji bi preuzeo Cibaliju. U zadnje dvije godine imali smo dva ozbiljna investitora koji su preuzeli dokumentaciju od Grada, no oba investitora su odustala.

Grupacija investitora koju je predstavljao bivši nogometaš Miroslav Bičanić odustala je, prema njegovom vlastitom priznanju, zbog brojnih zakonskih zapreka, odnosno nemogućnosti kupnje ne samo Cibalije već i sportske infrastrukture (stadiona!) što hrvatski zakoni ne dopuštaju.

Drugi investitor bio je vlasnik GEM-a Ivan Cvitković, no njegov razlog odustanka bio je nedostatak drugih investitora koji bi zajedno s njim preuzeli ovaj teret, odnosno dali dodatnu ozbiljnost cijeloj ovoj priči.

Iako to neće javno priznati niti jedan od ovih investitora, činjenica je kako su bili i iziritirani brojnim kafanskim naklapanjima o njihovom kapitalu koji bi uložili u Cibaliju. Kako je riječ o ljudima s ozbiljnim kapitalom za naše prilike i još ozbiljnijim dugoročnim poslovima ne samo u Hrvatskoj, već i po svijetu, takav negativan publicitet nipošto im ne bi odgovarao. Pogotovo kad se njihovo ulaganje ide banalizirati do te razine da pojedinci oglase prodaju Cibalije na Njuškalo, a svojedobno nisu imali „ljubavi“ uložiti 100 kuna za jednu dionicu Cibalije!

Međutim, ako se, nadamo se, pojavio treći ozbiljni investitor on je, opet pretpostavljamo, prethodno razgovarao i sa svojim prethodnicima po ambicijama, a kako bi se upoznao s njihovim stvarnim razlozima odustajanja. Upravo to bi mogao biti okidač ovog oglasa, koji bi možda imao prenesenu poruku „Tu sam, spreman sam pomoći, ali imajte barem malo vjere u moje pozitivne namjere“. Ako je to u pitanju – prvi podržavamo taj pristup, jer Cibalia se nikada neće prodati (ako se treba prodati?!) ukoliko se bude nepovjerljivo prema svakom potencijalnom ulagaču!

Druga tvrtka koja traži kupca je – Spačva! Kako smo već pisali, sadašnji vlasnik Quaestus Private Equity kapital II fond najavio je izlazak iz vlasničke strukture iz ove tvrtke. Informacije o potencijalnim kupcima dolaze često kao kiša u Saharu, no činjenica je kako je vremena sve manje jer fondu kojim upravlja Borislav Škegro cilj je prodati Spačvu do kraja veljače.

Zašto bi netko emitirao ovakvu poruku kad je Spačva u pitanju? Pa svi smo svjedoci kako je Spačva u proteklih tridesetak godina mijenjala vlasnike i svaki put je bilo trzavica, problema, sumnji i kontroverzi. Za potencijalnog kupca ova kupovina dolazi u najnesretnije vrijeme – neposredno prije lokalnih izbora. Koliko god Spačva bila privatna firma, ona je uvijek politička priča jer zapošljava nekoliko stotina radnika (u 2019. godini 798!). U takvim okolnostima možemo svi zamisliti kakvu to nervozu stavlja političkim strankama uoči lokalnih izbora. Stoga bi bilo logično da ova poruka dolazi iz smjera potencijalnog kupca Spačve koji želi možda reći: „Dajte mi priliku da preuzmem Spačvu, a sve ću učiniti da raste proizvodnja, zaposlenost i plaće radnika!“.

U konačnici, sve su ovo špekulacije i možda smo „profulali ceo fudbal“ što bi rekli preko Dunava (ili preko mirkovačke pruge), no činjenica je kako će se o ovom plakatu govoriti sve dok ne postane jasno tko stoji iza njega. A onda će biti i jasnije kakva je poruka. Do tada, svi – špekuliramo, što i jest cilj ovog plakata u ovom trenutku!

mde