Korona statistički nije utjecala na poslovanje poduzetnika u VSŽ. Barem u dijelu računa koji se fiskaliziraju!

Porezna uprava početkom tjedna informirala je javnost o tome da je u razdoblju od 24. veljače do 13. prosinca ove godine broj fiskaliziranih računa u odnosu na isto lanjsko razdoblje smanjen za 24 posto (s oko dvije milijarde 2019. godine na milijardu i pol ove godine) na razini Republike Hrvatske. U istom vremenskom razdoblju njihov je iznos smanjen za 16 posto, odnosno za 27,1 milijardu kuna (preciznije, sa 165,3 milijarde kuna 2019. godine na 138,2 milijarde kuna ove godine). To su podaci s nacionalne razine.

Što je s Vukovarsko-srijemskom županijom, kakvi su brojevi?

Na službeni upit portala Vinkulja.hr, Porezna uprava dostavila je službene podatke za područje najistočnije županije. Brojevi su potonuli, ali manje nego u odnosu na podatke koji se odnose na cijelu Hrvatsku. Konkretno, analizom podataka iz sustava fiskalizacije u razdoblju od 24. veljače 2020. godine, tj. od početka koronakrize, do 13. prosinca 2020. godine, vidljivo je sljedeće:

* za sve djelatnosti u navedenom razdoblju u odnosu na isto lanjsko razdoblje vidljivo je smanjenje broja fiskaliziranih računa od 15 posto i smanjenje iznosa računa za svega 1,5 posto!

Kako objasniti ove relativno dobre brojeve? Prije svega, valja uzeti u obzir činjenicu da je gospodarski razvoj Hrvatske u značajnoj mjeri ovisan o turizmu i trgovini, koji su međusobno uvezani. Kako područje Vukovarsko-srijemske županije nije u tolikoj mjeri ovisno o turističkoj sezoni kao (pri)obalne hrvatske županije te Grad Zagreb, tako ni brojevi na istoku Hrvatske nisu tako katastrofični kao što su u Istri, odnosno na srednjem i južnom Jadranu. Vinkovački srpanj 2019. nije umnogome različit od vinkovačkog srpnja 2020. godina. Primjerice, dubrovački jest, itekako!

Drugi detalj koji upada u oči već i površnom analizom je sljedeći; ukupan broj fiskaliziranih računa u VSŽ zabilježio je pad od 15 posto, a ukupni iznos računa, odnosno pad prometa, tek za 1,5 posto je manji u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Sve ukazuje na to da su skočile trgovačke marže, odnosno u konačnici cijene proizvoda. U tom grmu leži zec, tj. toliki nesrazmjer.