Vinkovačke učiteljice Lidija Škrlec i Dunja Golek na stručnom usavršavanju u Portugalu u okviru e-KIDS projekta

Lidija Škrlec i Dunja Golek, učiteljice (iz) vinkovačke Osnovne škole Vladimira Nazora,  svoju mobilnost s ciljem daljnjeg usavršavanja završile su u Portugalu gdje su sudjelovale na tečaju „Stimulating creativity and innovation in the classroomčiju je organizaciju potpisao CREF Sesimbra – Centro de Recursos Educativos de Formacao. Brojne radionice na kojima su sudjelovale otvorile su (im) pitanja za promišljanje o upotrebi tehnologije u nastavi, njezine namjene i primjerenosti korištenja.

U dijelu tečaja „Innovative teacher – motivated student; Collaborative problem solving” upoznala sam se s dramskim igrama koje ću rado primijeniti u svome razredu. Prvi puta susrela sam se s digitalnim alatom Menti Meter koji dopušta mogućnost kreiranja raznih vrsta upitnika. Osim toga, predstavila sam se kreirajući kratki film u alatu Biteable. Radila sam s digitalnim alatima platforme ClassTools, a oduševio me alat Quiver Vision koji pretvara 2D sliku u 3D vizualizaciju. Jedva čekam sve naučeno primijeniti u svom razredurekla je Dunja Golek po povratku iz Portugala.

Svrsishodnim i korisnim je posjet Portugalu (pr)ocijenila i Lidija Škrlec koja je sudjelovala u tečaju pod nazivom „Future Classroom Methodology of teaching”. Što je korisno doznala/spoznala?

– Upoznala sam se s načinima interakcije s učenicima, metodama rada u razredu, posebno pri skupnom radu te metode rada pomoću alata Tricider koji je odličan za poticanje kritičkog razmišljanja učenika. Radila sam i pomoću QR kodova te napravila QR kod kojim sam predstavila web stranicu našeg projekta – naglasila je Lidija Škrlec.

Svi sudionici tečaja su posjetili dvije portugalske škole, srednju i osnovnu, koje provode inovativan pristup poučavanju. Srednja škola Manuel Martins u Setubalu ima uređenu „učionicu budućnosti” u kojoj nastavnik organizira i nadgleda proces učenja učenika s naglaskom na samostalnom i istraživačkom učenju. Učionica je i prostorno zanimljivo organizirana kako bi potaknula projektni rad koji podrazumijeva rad u timu, istraživanje i prezentacijski dio. Učionica naravno obiluje i uređajima suvremene tehnologije, kao što je 3D printer, tableti, pametne ploče te kamera za prezentiranje rada na stolu.

U osnovnoj školi Escola Basica Integrada da Boa Agua primjenuje se potpuno novi način učenja učenika. Metodologija se sastoji od razbijanja granica među nastavnim predmetima, ali i među dobnim skupinama učenika koji tvore razred. To podrazumijeva ogromnu fleksibilnost u organizaciji rada, i potpuno individualizirani pristup svakome učeniku. U ovoj školi učenici imaju 10 sati tjedno projektnog rada, koji je međupredmetni, te 15 sati grupnoga rada. Zanimljivo, u ovoj školi učitelji ne poučavaju učenike, već im pomažu u učenju. „Less teacher, best teacher” (Manje poučavanja, bolji učitelj) sintagma je koju u praksi rabe u ovoj školi, što podrazumijeva potrebu za usmjeravanje učenika prema aktivnom, suradničkom učenju te korištenju različitih izvora znanja.

Sve naučeno, podrazumijeva se, Lidija Škrlec i Dunja Golek primjenjivat će u svom razredu, ali i prenijeti svojim kolegama. Uglas poručuju kako je ovo za njih bilo veliko iskustvo i nezaboravan doživljaj…