Vinkovački učitelji Gabrijela Romić i Ivan Krajinović u Finskoj na -20 stjecali nova znanja u okviru e-KIDS projekta

Nakon Irske, Nizozemske i Portugala, o čemu smo već izvijestili, učitelji vinkovačke Osnovne škole Vladimira Nazora u okviru Erasmus+ KA1 projekta E-KIDS stigli su i do Finske! Ondje su boravili učitelj Povijesti i Hrvatskoj jezika i književnosti Ivan Krajinović (pohađao je tečaj Highlights of Finnish education/Naglasci finskog obrazovanja) i učiteljica Engleskog jezika Gabrijela Romić (pohađala je tečaj Student-centered learning and 21st century skills/Učenje usmjereno na učenika i vještine dvadeset i prvog stoljeća).

Tandem iz vinkovačke OŠ Vladimira Nazora na spomenutim tečajevima surađivali su s kolegama iz šest europskih zemalja; Belgije, Nizozemske, Poljske, Portugala, Mađarske te, naravno, domaćina Finske.

– Prvoga dana tečaja ukratko smo predstavili Vinkovce i našu školu. Projekt smo promovirali u originalnim majicama koje su izazvale veliko zanimanje i time potvrdile kreativnost ovog Erasmus+ timakaže Ivan Krajinović koji je za boravka na europskom sjeveru štošta spoznao o finskom obrazovanju i njegovu uspjehu koji se temelji na ogromnom povjerenju svih sudionika te izuzetnom ugledu učitelja u društvu.

Ima i zanimljivosti…

Obvezno obrazovanje u Finskoj traje do osamnaeste godine i u potpunosti besplatnonavodi Krajinović koji je kroz predavanja, ali i posjetima dvjema školama, upoznao finski školski kurikulum.

– Upoznati smo s Project Based Learning metodama koje se koriste u finskim školama. Posebno zanimljivo predavanje bilo je Drama Pedagogy u kojem učitelj učenicima predstavi lik kojeg oni dalje uz pomoć pitanja i odgovora razvijaju. Predstavljene su nam također i različite formativne i sumativne metode procjene učeničkog znanja, a na kraju tečaja sudjelovali smo u radionici Motivation Growth Mindset and Emotions Behind Everything u kojoj smo odradili nekoliko zanimljivih aktivnosti za zagrijavanje (igra Spotlight, op.a.), a kasnije smo nastavili s istraživanjem i dokazivanjem ispravnosti pozitivne motivacijezaključuje Krajinović.

I Gabrijela Romić vratila se u Vinkovce s pozitivnim iskustvima i prije svega proširenog znanja o učenju usmjerenom na učenike i vještine 21. stoljeća:

Primjerice, upoznati smo s Fenomenon-Based Learning u kojem učenici obrađuju jednu temu na način da u skupinama osmišljavaju problemska pitanja za različite aspekte te iste teme. Sudjelovali smo i u radionici Dream School Design Sprint and Gallery Walks gdje smo primjenjivali metodu Design Sprint, posebno osmišljenu misaonu metodu rješavanja problema na način da se prvo postave ciljevi, skicira rješenje, donese odluka, osmislili prototip koji se nakon toga testirakaže Gabrijela Romić napominjući kako je nakon spomenute zanimljive radionice održan je i EduFair na kojem je svaka država predstavila svoju školu i svoj grad te način funkcioniranja obrazovnog sustava.

I turistički dio programa bio je intrigantan

Posjetili smo neke važne znamenitosti Helsinkija, poput Uspensky Cathedral, pravoslavne crkve te Helsinki Cathedral, finske evangeličke crkve. Posebno nas se dojmila Temppeliaukio Church, luteranska crkva uklesana u stijeni, sagrađena od betona, granita i bakra. Ovu neobičnu građevinu posjećuje milijun posjetitelja godišnje. Posjetili smo i otočje Suomenlinna, jedno od najvažnijih turističkih obilježja Helsinkija, obišli smo tamošnje povijesne zidine koje su izgradili Šveđani za obranu Finaca od Rusa. A po prvi puta iskusili smo i putovanje zaleđenim morem jer su se temperature u Helsinkiju spuštale i do -20! – zaključuje Gabrijela Romić.

Nakon ovog nezaboravnog iskustva Gabrijela i Ivan primili su certifikate i vratili se u svoju školu gdje će novostečena znanja koristiti u radu s učenicima, ali ih i prenijeti kolegama!