Vladimir Andrić: Električni romobil je izum za Nobela; prijeđeni kilometar košta me 0,03 kune!

Električni romobili, sve popularnije prometalo, uskoro bi (napokon!) mogli biti ozakonjeni. A „pravila igre” definirana. Ukratko:

* električni romobili koji razvijaju brzinu veću od 25 km/h morat će biti homologirani i registrirani;

* električne romobile mogle bi voziti osobe starije od 14 godina;

* električnim romobilom bit će moguće upravljati jedino po biciklističkoj stazi, a ako ona ne postoji moguće je njime upravljati i po pješačkoj stazi, ali maksimalnom brzinom od 5 km/h;

* korisnik električnog romobila noću će morati koristiti reflektirajući prsluk;

* korisnik električnog romobila mlađi od 16 godina morat će nositi zaštitnu kacigu.

Što na prijedlog zakona koji će uskoro u javnu raspravu kaže Vladimir Andrić, glumac vinkovačkog kazališta „Joza Ivakić” koji već dvije godine gradskim ulicama krstari na svom električnom romobilu?

– Ovako, na prvu, prijedlog zakona mi se čini skroz OK. Moraju postojati zakonski okviri prema kojima bi svi sudionici u prometu bili zakonski regulirani. U ovome ne iščitavam ništa loše, dapače… Skroz mi je normalno da netko tko razvija brzinu čak i do 70 km/h, a postoje i takvi električni romobili, bude registriran i osiguran. Jer, pri toj brzini moguće su prometne nesreće s ozbiljnim posljedicama – smatra naš sugovornik, vlasnik električnog romobila koji razvija brzinu do 25 km/h.

Dakle, u slučaju nedostatka biciklističke staze, Vladimir će se svojim romobilom moći kretati pješačkom stazom, ali ne brže od 5 km/h…

– E, tu jedino slutim mali problem, jer su romobili teško upravljivi pri toj brzini, nije lako održavati ravnotežu. Optimalna brzina? Oko 15 km/h. Inače, svakako smatram kako bi romobilima trebalo omogućiti kretanje pješačkom zonom, kao što je praksa u mnogim europskim gradovima. Obostrani oprez je, dakako, nužan, no veća odgovornost treba biti na vozačima romobila. Zapravo, najveća opasnost su mobilne reklame koje trgovci iznose na stazu i tako smanjuju manevarski prostor za prolazak pješaka i vozača romobila. Slušalice? Svi samo po jednu u uhu, i pješaci, i biciklisti, i romobilisti…

Uglavnom…

– Električni romobil je izum za Nobelovu nagradu, gradsko prometalo budućnosti. Pogotovo u ravničarskim gradovima poput Vinkovaca u kojima je mreža biciklističkih staza svakim danom sve rasprostranjenija. Preporodio sam se otkako sam ga kupio (za 3.000 kuna, op.a.), u svakom smislu. Svugdje stignem za čas, ne moram brinuti o tome gdje ću i kako parkirati, a o financijskoj komponenti da i ne govorim.

Čuli smo potom podatak od kojega se još uvijek štipamo za obraz u nevjerici:

– Izračunao sam, kilometar prijeđen električnim romobilom košta me 0,03 kune!

Prevedeno, tri lipe!

– U dvije godine, koliko sam u posjedu električnog romobila, prešao sam 2.500 kilometara i pritom potrošio 75 kuna – precizirao je Vladimir Andrić, zajahao svoje rentabilno prometalo i mahnuo na pozdrav…