Žele li i srednjoškolci ponovo u učionice? Očekujemo odluku Stožera o daljnjem pohađanju nastave

Lucija Delaš, FOTO: md

Piše: Matej Delaš

U očekivanju smo službene odluke Stožera civilne zaštite o tome po kojem će se modelu pohađati nastava od ponedjeljka 1. veljače 2021. Podsjetimo, učenici predmetne nastave i srednjoškolci izuzevši maturante od prosinca pohađaju nastavu na mreži, a početkom je drugoga polugodišta donesena odluka na razini države da se po istome modelu i nastavlja.

Već se nekoliko dana očekuje vrlo izvjesna odluka po kojoj će se učenici predmetne nastave vratiti u školske klupe, o čemu će odlučivati županijski stožeri. Prema tome, očekuje se rad po modelu A u kojem će se vjerojatno ponovo privremeno zatvarati pojedini razredni odjeli u kojima se pojave zaraženi učenici te škole u slučaju pojavljivanja primjetnoga broja novozaraženih. Manje se govori o modelima po kojima će učenici srednjih škola pohađati nastavu, što je logično s obzirom na to što su srednjoškolci u javnome prijevozu i možda u većim razrednim odjelima češće izloženi većem broju ljudi. Što oni očekuju? Čemu se nadaju? Znači li to da se o pohađanju srednjoškolske nastave i ne dvoji?

Dora Nemec učenica je prvoga razreda vinkovačke gimnazije i nada se povratku u klupe, a ako ne sada, valjda u neko vrlo skoro vrijeme.

Mislim da bi u skorije vrijeme trebali svi učenici krenuti u školu. Možda već i sljedeći tjedan. Osobno mi se nastava na mreži ne sviđa i ne mogu se priviknuti na nju. Imamo puno zadataka, a nemamo znanje kojim bi mogli rješavati te zadatke. Bit će nam teško kada se vratimo u školu jer će nas dočekati more ispita i odgovaranja. Nadam se da će se ova situacija ubrzo završiti i da ćemo se svi vratiti u svoje klupe i dobiti znanje koje nam je potrebno – govori nam Dora, učenica Opće gimnazije.

Malo, tek malo drugačije razmišlja Lucija Delaš, učenica trećega razreda vinkovačke gimnazije koja se puno bolje prilagodila nastavi na mreži. Profesori se, tvrdi, trude prilagoditi novomu normalnom te obraditi gradivo što je moguće kvalitetnije.

Jedini razlog zbog kojeg se ne bih vratila u školsku klupu taj je što bi nas češće dočekivalo pisanje ispita. Dok je nastava na mreži, mnogi ih profesori izbjegavaju te ih odgađaju za razdoblje kada se vratimo na nastavu uživo. Koliko nam god to stresa stvaralo, naravno da smatram kako je nastava uživo kvalitetnije rješenje za naše stjecanje znanja, a i odgovornost je učenika veća u takvome modelu nastave, onome koji sada već nazivamo tradicionalnim. Naravno, nedostaje nam ta vrsta socijalizacije, posebice nama srednjoškolcima te ne bih voljela jednoga se dana prisjećati srednjoškolskih dana po sjedenju za laptopom i sastancima na Zoomu – slikovito nam pojašnjava Lucija.

U iščekivanju vrlo izvjesne odluke Stožera pozdravili smo se s Lucijom i Dorom, naravno laktovima, te se pridružili molitvama da ova neobična godina bude posljednja neobična na taj pandemijski i izolirani način za laptopom. Nadamo se da neće #ostaritidoma.