PIŠE: Helena Valentić
Vinkulja.hr Vam donosi seriju priča o uspješnim poduzetnicama, ženama koje dokazuju da se može raditi i živjeti i u svom poslu uspjeti i u našem gradu i županiji. Za neke ste možda već čuli, za neke ćete možda tek saznati, ali svaka od njih hrabro plovi poduzetničkim vodama. Za početak Vam predstavljamo poduzetnicu Vedranu Mišić, ime koje stoji iza posebnih LjuLja ljuljački.
Evo kako je sve počelo.
LjuLja ljuljačke su hrvatski brand ljuljački dizajniranih za bebe i djecu. To su prve ljuljačke od tkanine na našem tržištu. Ideju sam dobila kada sam tražila udobnu ljuljačku za našu kćer, a nisam željela potpuno plastičnu ili drvenu ljuljačku. Oduvijek sam bila kreativna i od malih nogu me zanimao dizajn. Tako je nastala prva, druga, treća LjuLja i polako je od hobija i posla od doma, moja mala proizvodnja prerasla u pravi ‘full time job’. Danas mogu reći da izrađujem najtraženije ljuljačke u Hrvatskoj, što me čini izuzetno ponosnom.
Ljuljačke su u potpunosti ručno izrađene od najkvalitetnijih materijala, kako bi se osigurala maksimalna sigurnost i udobnost, a svaki detalj je pomno biran. Za izradu koristimo tkanine sa OEKO TEX Standard certifikatom i GOTS certifikatom, drvo bukve zbog svoje čvrstoće i uže sa najvećom nosivosti. Naš tim izrađuje nekoliko različitih modela ljuljački koji se razlikuju po tome za koji su uzrast djeteta ili po načinu korištenja. LjuLja ljuljačke i naši mnogi novi proizvodi će se svojim dizajnom lako uklopiti u dizajn svakog doma.
Koliko dugo ste razvijali ideju? Što je presudilo da ste se odvažili krenuti u vlastiti posao?
Nisam dugo razmišljala, kod mene je sve instinktivno, kada osjetim da je to to, bez puno razmišljanja djelujem. Za pokrenuti posao sam se odlučila isto tako, jednostavan osjećaj da je sad vrijeme za širenje. Kao osoba volim biti neovisna i slobodna, ne volim ograničenja pa je za mene idealna opcija bila da sama krojim svoje radno vrijeme i obaveze. Uz to sam i majka tri djevojčice, što znači da mi se savršeno poklopilo da mogu raditi u vrijeme koje meni odgovora i biti prisutna kao majka.
Je li najteže biti prorok, odnosno poduzetnik u svom gradu? Kako ste se probili na tržište?
Ima malo istine u tome, ali Vinkovci su i mali grad za ovo što ja radim. U današnje vrijeme interneta, šteta bi bilo ne iskoristiti sve prednosti koje donosi online trgovina. Lako i brzo smo prepoznati na društvenim mrežama, a naša LjuLja je postala sinonim za savršeni poklon za dječje rođendane i slične prigode. Opcija personaliziranja proizvoda koji je dostupan i kroz nekoliko dana na adresi primatelja se pokazalo kao izuzetno dobra odluka. Naravno da imamo i opciju preuzimanja naručenih proizvoda u našem prostoru tako da kupci ne moraju plaćati poštarinu. U Vinkovcima nas mogu pronaći na adresi Duga ulica 63. Uveli smo i uslužnu djelatnost šivanja proizvoda i krojačkih popravaka. Mislim da je upravo kombinacija simpatičnosti proizvoda i laka dostupnost učinila savršen spoj za pronalazak mjesta na tržištu. Svojim smo radom opravdali povjerenje naših klijenata koji nam se uvijek iznova vrate.
Je li podrška bližnjih najveći vjetar u leđa? Jesu li oni najbolja kontrolna skupina za svaki novi proizvod?
Da, bez svoje obitelji ne bih mogla postići ovo. Suprug aktivno pomaže oko drvenih dijelova ljuljački, a kćerke su odmalena uključene u proces proizvodnje od početka pa do slanja proizvoda. Štoviše, imamo i anegdotu koja se dogodila prije cca 4 g. Klijentici je stigao paket te mi se javila porukom da je sve divno i da mi zahvaljuje na poslanoj čokoladi. Ja sam ostala u čudu s pitanjem o kakvoj čokoladi ona govori te mi je odmah palo na pamet da je to sigurno ubacila najmlađa kćer Una (tada je imala 1,5 god). Samo sam se zahvalila Bogu što je čokolada bila neotvorena. 🙂 Svaki proizvod, prije nego bude predstavljen klijentima, prvo prolazi njihovu kontrolu i testiranje.
Iz vaše perspektive, koja je najveća prednost žena u poduzetništvu?
Drago mi je da sve više žena imaju hrabrosti da ostvare svoje snove. Žene mogu donijeti različite perspektive, iskustva, vještine i pristupe poslovanju koje mogu donijeti niz prednosti u poduzetništvu. Imaju dobre komunikacijske vještine i empatiju, što im pomaže razumjeti potrebe zaposlenika, kupaca i partnera te pomaže u donošenju odluka. Žene su često sposobne prilagoditi se i dobro organizirati radno vrijeme.
Koja bi bila Vaša motivacijska poruka za nove, ali i već postojeće poduzetnice?
Sjetite se svoje snage u trenucima izazova, a svoje uspjehe slavite kao dokaz vaše predanosti. Svaka prepreka je prilika za učenje i rast, a vaša upornost će vas voditi prema ostvarenju ciljeva. Poduzetništvo može biti izazovno, ali i nagrađujuće putovanje. Vaša raznolikost i jedinstveni pogled na svijet čine vas posebnima u poslovnom svijetu, nemojte se bojati sanjati veliko i slijediti svoje strasti.